سامانه ثبت نامي دانش آموزان و ثبت نام دانش آموزان در مدراس در سامانه سناد و سجا سامانه ثبت نامي دانش آموزان و ثبت نام دانش آموزان در مدراس در سامانه سناد و سجا .

سامانه ثبت نامي دانش آموزان و ثبت نام دانش آموزان در مدراس در سامانه سناد و سجا

معرفي توليد كننده اگزوز ليفان

توليد كننده اگزوز ليفان

گروه خودرو سازي ليفان از شركت هاي چيني فعال در زمينه توليد خودرو ايران محسوب مي شود. اين شركت در حال حاضر سومين شركت بزرگ صادر كننده خودرو در چين محسوب مي شود و در ايران با همكاري شركت كرمان موتور اقدام به توليد تعدادي از خودروهاي ساخت خود نموده است كه از جمله آن ها مي توان به ليفان ايكس 60، ليفان 620 و همچنين ليفان 520 اشاره كرد.

اگزوز ليفان x60
گروه اگزوز سازي پيا صنعت نيز، به عنوان يكي از برترين گروه هاي قطعه سازي در ايران براي رفع نياز هاي اين مجموعه محصولات اقدام به توليد اگزوز ليفان در مدل هاي مختلف كرده است. در حال حاضر فعاليت هاي گروه اگزوز سازي پياصنعتدر زمينه توليد مجموعه اگزوز ليفان x60 ، مجموعه اگزوز ليفان 520 و همچنين اگزوز ليفان 620 مي باشد. اين شركت با بهره گيري از مدرن ترين ماشين آلات و بهترين مواد اوليه اقدام به توليد محصولات با كيفيت و قابل رقابت در بازار جهاني نموده است.


برچسب: معرفي توليد كننده اگزوز ليفان،توليد كننده اگزوز ليفان،گروه خودرو سازي ليفان،شركت كرمان موتور، اگزوز سازي پياصنعت،اگزوز ليفان x60،اگزوز ليفان 620،اگزوز ليفان 520،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۵۵:۱۷ توسط:سحرمعصومي موضوع:

نامه وزير آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب ‏براي ‎اضطراب زدايي از كودكان و بازگرداندن شادي و ‎نشاط به مدارس

نامه‌ وزير آموزش و پرورش به رهبري درباره تبليغات ناسالم موسسات كنكور

 

به گزارش پرتال خبري سناد، سيدمحمد بطحايي وزير آموزش و پرورش با انتشار رشته‌توييتي درباره اقداماتش بر ضد موسسات كنكور از نامه‌نگاري به رهبر انقلاب و دستور ايشان براي مقابله با تبليغات ناسالم موسسات كنكور خبر داد. بطحايي نوشت:
«براي اضطراب‌زدايي از كودكان و بازگرداندن شادي و نشاط به مدارس:
۱- چندي پيش نامه اي را به محضر رهبري معظم انقلاب درخصوص تبليغات پرتعداد و ناسالم برخي موسسات در رسانه ها نوشتم كه مورد لطف و نظر مساعد ايشان قرار گرفت و دستورات موثري در اين خصوص صادر نمودند.
۲- از وزارت ارشاد و برادرم جناب دكتر صالحي خواسته ام تا صدور مجوز براي كتب كمك درسي را منوط به تاييد كارشناسان آموزش و پرورش نمايد.
۳- به برادر عزيزم مهندس رحماني وزير محترم صمت نيز اعلام كردم كه از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصيص ارز دولتي و حمايتي براي كاغذ كتب كمك درسي هيچ توجيهي ندارد و ارز مربوط صرف تامين ساير اقلام شود.
۴- در نامه اي به برادر عزيزم دكتر علي‌عسگري با استناد به نص صريح قانون خواسته‌ام هرگونه تبليغات در اين زمينه با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام پذيرد.»


برچسب: آموزش و پرورش، وزير آموزش و پرورش، موسسات كنكور، آموزش و پرورش، سيد محمد بطحايي، رهبر معظم انقلاب، تبليغات ناسالم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۵۴:۰۸ توسط:سحرمعصومي موضوع:

پنل پيامكي مدارس و آموزشگاه ها در سامانه همگام

راهنماي پنل پيامك همگام

 

امروزه ارتباط ما بين مدرسه و اوليا نقش بسيار مهمي در كيفيت مدارس ايفا مي كند و هرچه اطلاع رساني از سمت مدارس بيشتر و سريعتر باشد موجب رضايت بيشتر والدين خواهد شد. مدارس و موسسه هاي آموزشي مي توانند پنل هاي پيامكي را پلي جهت ارتباط با دانش آموزان و والدين قرار دهند.

با استفاده از پنل هاي پيامك انبوه ارسال اطلاعات از قبيل ارسال گزارش كليه امور انضباطي، وضعيت درسي دانش آموزان به اوليا، تغييرات در برنامه هاي آموزشي، تاريخ برگزاري امتحانات، زمان برگزاري جلسات با اوليا و… را مي توان با سهولت توسط اس ام اس انجام داده و اطلاع رساني را در مدرسه از طريق پنل هاي پيامكي همگام با تكنولوژي هاي روز دنيا پيش برد.

در واقع استفاده از پنل هاي پيامك انبوه كليه اطلاع رساني هايي كه در گذشته با استفاده از تماس هاي تلفني و كاغذ و برگه ها انجام مي گرفت را از ميان برده و اطلاعات را با استفاده از يك پيامك كه به آساني و در هر زماني به سهولت ارسال مي شود، ارسال مي نمايد.

در صورتي كه تمايل به راه اندازي پنل پيامكي براي مدرسه و يا موسسه ي آموزشي را داريد تنها كافيست :

در سايت  sms.ir ثبت نام نموده و پنل را به صورت رايگان همراه با يك خط هديه دريافت نماييد.

حال تنها با شارژ كردن پنل پيامكيتان مي توانيد به كليه شماره هاي مد نظرتان ارسال انجام دهيد.
لازم به ذكر است پنل پيامكي داراي دفترچه تلفن بوده و شما مي توانيد به صورت رايگان گروه هاي مختلفي با توجه به نيازتان در آن ايجاد و شماره و اطلاعات افراد را تنها با آپلود كردن يك فايل اكسل در سامانه ي پيامكيتان بارگذاري نماييد.


دراين فايل " راه اندازي پنل پيامكي" در سامانه همگام را پرتال خبري سناد به طور دقيق آموزش مي‌دهد.

فايل راهنماي پنل پيامكي در سامانه همگام : دانلود فايل

 

 


 


برچسب: دانش آموزان، مدارس، همگام، سامانه همگام، موسسه هاي آموزشي، پنل پيامكي، اطلاع رساني، والدين دانش آموزان، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۱:۴۱ توسط:سحرمعصومي موضوع:

پلمپ مدارس دولتي و غير دولتي نا ايمن در سيستان و بلوچستان

پلمپ مدارس نا ايمن در سيستان و بلوچستان

 

 

به گزارش پرتال خبري سناد، دادستان عمومي و انقلاب زاهدان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزي پيش دبستاني اسوه حسنه زاهدان، گفت: براي جلوگيري از اين گونه حوادث ناگوار، به دو ارگان بهزيستي و آموزش و پرورش استان ابلاغ شد تا مدارسي كه استاندارد نيست، پلمب شود.

‌حجت الاسلام موحدي راد افزود: همچنين در اين رابطه دستور بازداشت مدير و مربي آموزشي مدرسه صادر شد.

دادستان زاهدان از نظارت ويژه مدارس نا ايمن در خصوص وسايل گرمايشي و سرمايشي نيز خبر داد.

همچنين رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس نيز با ابراز تاسف اين حادثه گفت: قطعا بايد با متخلفان برخورد قاطع شود.

حسينعلي شهرياري با بيان اينكه اين حادثه در يك مدرسه غير انتفاعي در مقطع پيش دبستاني و دبستان دخترانه رخ داده است كه 67 دانش آموز دختر دارد، افزود: تعداد 60 كودك در اين مدرسه در مقطع پيش دبستاني و 7 نفر دانش آموز كلاس اول بودند كه حادثه در كلاس دانش آموزان كلاس اول رخ داده است‌.

وي اضافه كرد: متأسفانه 4 دانش آموز از اين 7 دانش آموز دچار حريق شده و 2 دانش آموز بر اثر همين مسئله فوت شده‌اند.

شهرياري يادآور شد: دو دانش آموز ديگر نيز سوختگي بالاي 70 درصد دارند كه در حال حاضر در بخش مراقبت‌هاي ويژه تحت نظر هستند.

نماينده مردم زاهدان در مجلس افزود: حادثه به اين علت رخ داده كه پاي يكي از دانش آموزان در اثر سهل انگاري به چراغ نفتي آترا ATRA اصابت مي‌كند و آتش شعله ور شده و حريق دانش آموز را گرفتار مي‌كند.
رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس تصريح كرد: بر اساس بخشنامه آموزش و پرورش استفاده از چراغ نفتي در كلاس‌هاي درس ممنوع است ولي با اين حال اين تخلف رخ داده ‌و جان دو دانش آموز را گرفته كه قطعا بايد با متخلفان برخورد قاطع شود.
روز گذشته در حادثه اي تلخ بر اثر آتش سوزي مدرسه اي در زاهدان؛  2 دانش آموز از 4 دانش‌آموزي كه در حادثه آتش‌سوزي مدرسه ابتدايي دچار آتش سوزي شده بودند، فوت كردند.
4 دانش آموزي كه در حادثه پيش دبستاني اسوه زاهدان دچار حريق شده بودند به نام‌هاي مونا خسروپرست، صبا عربي (فوت شده) و مريم نوكندي و يكتاميرشكار مصدوم هستند.


برچسب: آموزش و پرورش، مدارس دولتي، مدارس، مدارس غيردولتي، سيستان و بلوچستان، پلمپ، پلمپ مدارس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۲:۵۸ توسط:سحرمعصومي موضوع:

حل مشكل حقوق معلمان خارج از كشور/ارسال حواله ارزي به چهار كشور

مشكل حقوق معلمان خارج از كشور حل شد

 

رئيس مركز امور بين‌الملل و مدارس خارج از كشور با اشاره به حل مشكل پرداخت حقوق معلمان اين مدارس گفت:‌در هماهنگي با بانك مركزي مقرر شد حواله ارزي به چهار كشور قطعي شود.

به گزارش خبر گزاري سناد، معلمان مدارس خارج از كشور به دليل مشكلات ارزي پيش‌آمده بيش از ۸ ماه است كه حقوق دريافت نكرده‌اند.

پيش از اين غلامرضا كريمي رئيس مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور درباره مشكلات معلمان مدارس خارج از كشور گفته بود: با توجه به شرايطي كه در مدارس وجود دارد تا ۵ يا ۶ ماه امكان تأمين هزينه‌ها توسط خود معلمان وجود دارد و در گذشته هم سابقه تأخير در پرداخت حقوق‌ها وجود داشت اما از آنجايي كه اين فرآيند طولاني‌تر شده و به حدود هشت ماه مي‌رسد شرايط براي معلمان خارج از كشور دشوار شده است.بانك مركزي به‌دليل نوسانات ارزي امكانات اختصاص ارز را نداشت و موضوع را براي ما هم مشخص نكردند اين در حالي است كه از چهار ماه قبل مبلغ ريالي پرداخت حقوق معلمان خارج از كشور را آماده داشتيم.

هم‌اكنون كريمي از حل مشكل پرداخت حقوق معلمان مدارس خارج از كشور خبر داد و گفت:‌ در هماهنگي با بانك مركزي مقرر شد حواله ارزي به چهار كشور قطعي شود و از آن كشورها كار را مديريت مي‌كنيم.

وي افزود: مهم اين بود ارز به دست ما برسد و حالا كه اين كار انجام شد و امكان خروج ارز از كشور فراهم است در يك يا چند بانك در اين كشورها طي هماهنگي با وزارت امور خارجه پول را انتقال مي‌دهيم.


برچسب: فرهنگيان، معلمان، حقوق، مشكلات ارزي، معلمان خارج از كشور، حواله ارزي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۰۲:۳۲ توسط:سحرمعصومي موضوع:

دريافت دانش آموزان تغيير رشته در دانا

راهنماي دريافت دانش آموزان تغيير رشته در دانا

 سامانه سناد, دانا, سيستم دانا, انتخاب واحد, دانش آموزان تغيير رشته, تغيير رشته

 

روند تغيير رشته در دو بخش صورت مي گيرد: 1- در سامانه دانش آموزي سناد 2- در نرم افزار دانش آموزي دانا

بعد از درخواست تغيير رشته در سناد و تأييد آن ها مراحل بعد را بايد در دانا قسمت عمليات ضمن سال، انتخاب واحد از طريق گرفتن مجوزهاي مربوط به دروس تغيير رشته از سناد، نمايش مجوزهاي مربوط به دروس تغيير رشته و انتخاب واحد دانش آموزان تغيير رشته، انجام گيرد.

نكته مهم: دانش آموزان تغيير رشته حتما بايد در قسمت ثبت نام تابستان در سناد ثبت نام شوند، وگرنه در دانا دريافت نمي شوند.

خطاي 2005 مربوط به اين است كه دانش آموز در قسمت تغيير رشته داراي درخواست و تأييده مي باشد اما در بخش ثبت دوره تابستان، داراي ثبت نام نمي باشد پس ابتدا قبل از دريافت بايد ثبت شود.

دراين فايل " نحوه‌ي دريافت دانش آموزان تغييررشته " در نرم افزار دانا را پرتال خبري سناد به طور دقيق آموزش مي‌دهد.

دانلود شيوه نامه تغيير رشته

فايل راهنماي دريافت دانش آموزان تغيير رشته در دانا : دانلود فايل



برچسب: سامانه سناد، دانا، سيستم دانا، انتخاب واحد، دانش آموزان تغيير رشته، تغيير رشته،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۹:۵۲ توسط:سحرمعصومي موضوع:

توجه مجلس به فرهنگيان

گوش چشم مجلس به معلمان

خبرگزاري سناد _ چند ماهي است كه تعدادي از نمايندگان مجلس منادي صداي معلمان در خانه ملت شده‌اند و با ارائه بسته‌اي پيشنهادي و اميدواركننده، تلاش مي كنند تا گره اي از كار فرهنگيان بگشايند و تحولي در معيشت معلم و رفع محدوديت هاي مالي آموزش و پرورش پديد آورند.

توجه مجلس به فرهگيان و معلمان

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سناد، در اين اوضاع كه بارقه هاي اميدي در دل فرهنگيان پديد آمده است مي‌توان تشخيص داد كه دلسوزان واقعي معلم و عرصه تعليم و تربيت چه كساني هستند و نيز نسبت به برخي غفلت ها و عدم بهره‌گيري از فرصت پيش آمده هشدار داد.

از سوي ديگر برخي گروه‌هاي سياسي فرصت طلب نيز كه همواره مشكلات صنفي و معيشتي معلمان را دستاويز تبليغات خود قرار مي دهند و خود را داعيه‌دار دفاع از حقوق معلم قلمداد مي نمايند...بدون آنكه راه حلي ارائه نمايند و گويي در حقيقت نان خويش را در دعوا مي جويند نه رفع مشكلات معلم، و هدفشان جهت‌دادن اعتراضات معيشتي معلم در جهت اغراض سياسي گروه خودشان است، اين گروه‌ها نيز به جاي آنكه از اين اقدام نمايندگان انقلابي مجلس، استقبال و اعلام ‌آمادگي همكاري نمايند يا سكوت را پيشه خود ساخته اند يا با دميدن روح ياس و نوميدي اين طرح‌ها را بي فايده اعلام مي كنند يا به موضوعات حاشيه اي و بي فايده مي پردازند.





برچسب: آموزش و پرورش، فرهنگيان، مجلس، محدوديت مالي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۱:۲۱ توسط:سحرمعصومي موضوع:

آموزش و پرورش ناتوان در توزيع شير در مدارس

ناتواني آموزش و پرورش در توزيع شير مدارس

خبر گزاري سناد _ سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مي‌گويد: با توجه به گراني فرآورده‌هاي لبنياتي نمي‌توان ناتواني آموزش و پرورش در تامين شير مدارس را حتي در صورت تخصيص اعتبار در نظر گرفته شده براي آن كتمان كرد.

گراني فرآوده‌هاي لبنياتي ناتواني آموزش و پرورش را در توزيع شير مدارس دو چندان مي‌كند/ضرورت كمك ديگر دستگاه‌ها

سيدحمايت ميرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت با انتقاد از عدم تخصيص 180ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده براي توزيع شير در مدارس، گفت: اگرچه آموزش و پرورش تلاش‌هاي بسياري براي تامين اعتبار توزيع شير در مدارس مي‌كند اما به نظر مي‌رسد بايد مسير اين تلاش‌هاي خود را تغيير دهد و به دنبال وصول درآمدهاي در نظر گرفته براي اين وزارتخانه در قانون بودجه و برنامه ششم توسعه باشد. با پرتال خبري سامانه هاي دانش آموزي همراه باشيد براي اطلاع رساني بيشتر در اين زمينه 
 
آموزش و پرورش بيش از گذشته درصدد تامين سهميه شير مدارس باشد

 وي از ضرورت حمايت بيشتر سازمان بودجه و خزانه كشور به آموزش و پرورش گفت و افزود: با توجه به اينكه مواد اوليه توليد لبنيات و فرآورده‌هاي گوشتي از خارج وارد مي‌شود به‌يقين گراني شير و ديگر لبنيات بسياري از خانواده‌ها را در تامين اين مهم براي فرزندان خود دچار مشكل مي‌كند لذا آموزش و پرورش بايد بيش از گذشته درصدد تامين سهميه شير مدارس باشد.
ميرزاده بيان كرد: ازسوي ديگر با توجه به آغاز تحريم‌ها و گراني فراوده‌هاي لبنياتي نمي‌توان ناتواني آموزش و پرورش در تامين شير مدارس حتي در صورت تخصيص اعتبار 180ميليارد توماني در نظر گرفته شده براي آن اين را كتمان كرد

ادامه مطلب



برچسب: آموزش و پرورش، مجلس، مدارس، شير، توزيع شير در مدارس، كميسيون، كميسيون آموزش و تحقيقات،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۱:۲۵ توسط:سحرمعصومي موضوع:

مدارس هفته اي دو ساعت فيلم پخش كنند

مدارس هفته‌ اي دو ساعت فيلم پخش مي‌كنند؟

خبرگزاري سناد _ معاون وزير آموزش و پرورش، گفت: از مدارس خواستيم و از خانواده ها هم مي خواهيم براي رشد فرزندانشان وقت بيشتري روي فيلم و كتاب بگذارند و اميدوارم شرايطي فراهم شود كه مدارس هفته اي دوساعت برنامه پخش فيلم بگذارند و از همين فيلم هاي جشنواره رشد در اين برنامه استفاده كنند.

آموزش و پرورش: مدارس بايد هفته‌اي دوساعت برنامه پخش فيلم بگذارند

به گزارش خبري سناد ، نشست خبري اين جشنواره ۲۰ آبان ماه با حضور وحيد نيكخواه آزاد (دبير جشنواره)، حيدر توراني (معاون وزير آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزش) ومحمد ناصري (رييس جشنواره و مديركل دفتر انتشارات و تكنولوژي آموزشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي وزارت آموزش و پرورش) برگزار شد.

در ابتداي اين نشست، حيدر توراني معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه جشنواره رشد يكي از قديمي ترين جشنواره‌هاي ايران بوده است كه از قبل از انقلاب برگزار مي‌شده و مورد استفاده دانش آموزان قرار مي گرفته است؛ گفت: فلسفه وجودي اين جشنواره، كمك و تعميق يادگيري، آموزش رفتار مطلوب در جامعه به عنوان يك شهروند موثر و موفق است.

توراني با بيان اينكه در بين رسانه‌هاي آموزشي تنها كتاب نيست كه مي‌تواند موثر باشد و سينما رسانه‌اي تاثيرگذاري است كه هيچ رسانه‌اي قدرت و قوت آن را ندارد؛ عنوان كرد: در اين چند سال وزارت آموزش و پرورش به اهميت رسانه سينما واقف بوده است و اميدواريم با تلاش‌هايي كه مي شود؛ نه فقط در بخش توليد موفق باشيم كه بتوانيم در اكران اين فيلم‌ها در بستر مدرسه و در ميان دانش آموزان به موفقيت هايي برسيم.

دانش آموزان فيلمساز باهم رقابت مي كنند
 دبير جشنواره بين المللي رشد گفت: از ميان ۱۳۸ فيلم ارسالي فرهنگيان به دبيرخانه  جشنواره رشد، ۲۰ فيلم زيردر بخش مسابقه حضور خواهند داشت كه در حوزه هاي مستند علمي آموزشي، فيلم داستاني كوتاه و پويانمايي توليد شده‌اند و به موضوعاتي چون بهداشت و تندرستي، تعليم و تربيت، مسائل اجتماعي، حفظ ذخاير ملي، آموزه هاي ديني، كار آفريني و حرفه آموزي مي پردازند.
  وي ادامه داد: همچنين از ميان ۱۲۷ فيلم رسيده به دبيرخانه، ۱۵ فيلم به بخش فيلمسازان دانش آموز جشنواره راه يافتند كه از اين تعداد ۱۱ اثر از دانش آموزان دختر و ۴ فيلم از دانش آموزان پسر از استان هاي فارس، قزوين، زنجان، خوزستان، خراسان رضوي، اصفهان، كرمان و تهران براي كسب تنديس زرين جشنواره با هم رقابت مي كنند.

ادامه مطلب


برچسب: آموزش و پرورش، دانش آموزان، مدارس، فيلم، پخش فيلم در مدارس، جشنواره رشد، فيلم هاي رشد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۹:۲۷ توسط:سحرمعصومي موضوع:

نمونه سوالات درسي چهارم ابتدايي

نمونه سوالات درسي پايه چهارم ابتدايي

 دريافت نمونه سوالات درسي پايه پنجم ابتدايي آماده شده در واحد پشتيباني پرتال خبري سناد

 

فايل پيش رو كه در واحد پشتيباني پرتال خبري سناد آماده و ارائه شده است، نمونه سوالات درسي پايه چهارم دبستان است. اين فايل شامل سئوال هايي از درس هاي رياضيات، فارسي و علوم پايه چهارم دبستان مي باشد.


از كليه معلمين و والدين گرامي تقاضا مي شود، نياز هاي محتوايي خود را با ما در ميان گذاشته، تا نسبت به تهيه فايل هاي آموزشي اقدام نماييم .

 

فايل نمونه سوالات پايه چهارم ابتدايي: دانلود فايل



برچسب: دانش آموزي، آموزش و پرورش، دانش آموزان، نمونه سوال، نمونه سوالات ابتدايي، نمونه سوالات پايه چهارم ابتدايي، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۰:۵۱ توسط:سحرمعصومي موضوع: